لباس ورزشی فوتبال

تفاوت نسخه بازیکن، لباس باشگاهی نسخه هوادرای

یکی از علاقمندی های یک هوادار برای نشان دادن میزان ارادت خود به تیم محبوبشان پوشیدن لباس ورزشی فوتبال آن تیم است ، آیا تا بحال تجربه پوشیدن یک لباس اصل تیم فوتبایل مورد علاقه خود را داشته اید؟وقتی وارد یک فروشگاه لبای ورزشی فوتبال میشوید آیا میتوانید تفاوت لباس اصل و کپی را از هم تشخیص بدهید؟ در این مقاله ما قصد نداریم تفاوت بین لباس اصل و کپی را به شما بگوییم بلکه چیزی که ما قصد بررسی آن را داریم بررسی تفاوت های بین لباس نسخه هوادارای و نسخه قابل استفاده توسط بازیکنان حرفه ای است ، اصلا نگران نباشید زیرا با بررسی این دو نسخه شما تمام ویژگی های یک لباس اصل را خواهید شناخت.
نمی دانم تا چه حد با لباس ورزشی فوتبال نسخه هواداری و نسخه ویژه بازیکنان آشنایی دارید ، ولی باید بدانید که لباس های اصلی که در فروشگاه های معتبر می بینید دقیقا آن لباسی نیست که شما به تن بازیکن مورد علاقه اتان مشاهده می کنید بلکه لباسی است که ویژه هواداران تولید شده ، در حالی که تولید شده توسط همان برند هستند ولی بدلیل قیمت بالای لباس نسخه بازیکنان ، برندها تصمیم گرفته اند که از یک سری جزییات حرفه ای لباس چشم پوشی کنند تا قیمت تمام شده لباس پایین آمده و همه بتوانند توان خرید لباس تیم مورد علاقه اشان را داشته باشند.
این نکته را در نظر داشته باشید که چشم پوشی از بعضی جزییات در لباس نسخه هواداری به منزله افت کیفیت لباس نبوده بلکه بکار نبردن یک سری عواملی است که وجودشان در لباسورزشی فوتبال نسخه هواداری ضرورتی نداشته و فقط مناسب بازیکنان حرفه ای است ، در ادامه بیشتر در این رابطه توضیح خواهیم داد.
در لاتین و اصطلاح رایج به لباس نسخه هواداری، replica و نسخه حرفه ای ویژه بازیکنان ، authentic گفته میشود.
در ابتدا به بررسی یکسری تفاوت های کلی بین لباس نسخه هواداری و بازیکنان می پردازیم که تقریبا همیشه ثابت است که ربطی به بروز شدن فناوری های بکار رفته در لباس ها ندارد.

 

لباس ورزشی فوتبال نسخه هواداری (replica)

اولین تفاوت در نسخه لباس ورزشی فوتبال هوادارای در استیل و دوخت لباس است که راحت تر و گشاد تر از نسخه بازیکنان طراحی میشوند.
در متریال و مواد استفاده شده در نسخه هواداری از الیاف مرغوب و درجه یک جهت پایین نگه داشتن قیمت لباس استفاده میشود و از الیاف پیشرفته نسخه بازیکنان بدلیل عدم نیاز به آن استفاده نمیشود.

لباس ورزشی فوتبال نسخه بازیکنان (authentic)

برخلاف موارد گفته شده در نسخه هوادارای ، لباس نسخه بازیکنان فیت تر و تنگ تر هستند برای رعایت اصول آیرودینامیک.
الیاف بکار رفته جهت تهویه و گردش هوا بصورت بسیار پیشرفته و مهندسی طراحی میشوند و جنس آن نیز بسیار خاص است.
نماد ها و لوگوهای بکار رفته در لباس بجای دوخت و دوز بصورت پرسی هستند تا وزن لباس را تا حد ممکن کاهش دهند.
بعضی اصطلاحات فنی هستند که در فقط در لباس نسخه بازیکنان دیده میشود و گویای فناوری بکار رفته در لباس هستند.